Thursday, February 19, 2015

Module 3 Gear 1 Training - Layari Banyak Group Dengan Pantas

2) Layari Banyak Group Dengan Pantas

Pastikan anda telah log masuk ke akaun Facebook anda terlebih dahulu.
Kemudian layari (buka) setiap pautan group daripada senarai yang anda hendak hantarkan iklan. Jika internet anda berkelajuan sederhana, cuba layari (buka) 10 group untuk melihat “loading time” anda. Jika 10 group tersebut anda boleh layari (habis loading) dalam masa kurang 1 minit, bererti sambungan internet anda adalah sederhana.
Jika anda boleh melayari (habis loading) 10 group tersebut dalam masa kurang 30 saat @ kurang setengah minit, bererti sambungan internet anda boleh dikategorikan sebagai berkelajuan tinggi.
Jika sambungan internet anda berkelajuan tinggi, saya cadangkan anda layari 20 group daripada senarai anda untuk anda hantarkan iklan hampir serentak.
Bagaimana nak layari banyak group dengan pantas?
Ok, di sini teknik ini bermula.
Jika anda sudah sedia dengan senarai group yang anda hendak post iklan, anda layari group tersebut dengan teknik ini. Jika anda tiada senarai group yang hendak dihantarkan iklan, anda boleh gunakan senarai group auto approve post yang saya sudah sediakan di (Modul 1) Senarai 300 Group Facebook – Auto Approve Post. Pastikan anda sudah menjadi ahli terlebih dahulu di setiap group tersebut.
Untuk membuka banyak group dengan cepat, anda perlu menggunakan kekunci “CTRL”padakeyboard & klik menggunakan tetikus @ mouse anda. Rujuk gambar di bawah untuk kedudukan kekunci “CTRL” tersebut.
Kekunci CTRL
Anda boleh guna mana-mana daripada 2 kekunci “CTRL” tersebut untuk teknik ini.
Jadi apa yang perlu anda buat sekarang untuk membuka/melayari banyak group dengan cepat adalah TEKAN pada kekunci “CTRL” tersebut. Dalam masa yang sama, anda klik pula pautan group yang hendak anda layari/buka. Dengan berbuat begini, secara merta pautan tersebut akan dibuka pada TAB baru di browser (pelayar internet) anda.
NOTA: Internet browser @ pelayar internet adalah perisian (software) di komputer @ laptop anda yang digunakan untuk melayari internet. Pelayar internet termasyhur sekarang adalah Google Chrome, Mozilla Firefox & Internet Explorer.
Saya bagi contoh ye untuk memudahkan kefahaman anda.
Katakan pautan-pautan di bawah saya nak buka/layari dengan cepat di pelayar internet saya.
BIL.
NAMA GROUP
1
! KakiLIKE ツ
2
$$ GLOBAL BIZ $$
3
$$$ PELUANG BERNIAGA $$$
4
(SOB)SUCCESS ONLINE BUSSINES
5
*Group *IKLAN* Anda*
6
1 Malaysia
7
1 Malaysia Login Facebook
8
1Kumpulan USAHAWAN MUDA ‘MALAYSIA’
9
1malaysia
10
1st Trade & Booking












Cara biasa yang kebanyakan orang gunakan untuk membuka pautan-pautan di atas adalah seperti berikut:
1) Klik kanan pada tetikus & kotak kecil akan keluar
2) Kemudian klik pula pada “Open Link in New Tab”
3) Setelah klik pautan tersebut, ianya akan dibuka pada satu tab yang baru
4) Ulang langkah 1-3 untuk pautan seterusnya
Open Link in New Tab
Mungkin ada yang sudah terbiasa dengan cara ini sehingga mereka merasa ianya tidak membebankan. Tapi bagaimana jika anda nak buka/layari 20-30 pautan dalam satu-satu masa? Anda rasa bosan tak buat kerja tu? Bagaimana kalau anda kena buat setiap hari?
MAKIN LA BOSAN!
Saya sendiri setiap hari sentiasa membuka banyak pautan pada satu-satu masa. Adakalanya sehingga 50 pautan dalam satu masa. Jika saya buat menggunakan cara yang kebanyakan orang guna seperti di atas, saya memang akan bosan. Yang lebih merugikan adalah BUANG MASA!
Jadi, saya gunakan Teknik Pantas ini untuk mempercepatkan kerja saya sekaligus menjimatkan banyak daripada masa saya ketika melayari internet.
Okay, kita berbalik kepada senarai pautan berikut yang kita nak layari/buka menggunakan Teknik Pantas ini.
BIL.
NAMA GROUP
1
! KakiLIKE ツ
2
$$ GLOBAL BIZ $$
3
$$$ PELUANG BERNIAGA $$$
4
(SOB)SUCCESS ONLINE BUSSINES
5
*Group *IKLAN* Anda*
6
1 Malaysia
7
1 Malaysia Login Facebook
8
1Kumpulan USAHAWAN MUDA ‘MALAYSIA’
9
1malaysia
10
1st Trade & Booking












Untuk membuka dengan cepat semua pautan di atas, apa yang perlu dilakukan adalah TEKAN kekunci “CTRL” pada keyboard anda. Dalam masa yang sama anda MENEKAN kekuunci “CTRL”, anda juga terus klik pada setiap satu pautan dalam senarai di atas menggunakan tetikus @ mouseanda. Semua pautan yang anda klik bersama dengan menekan kekunci “CTRL” tersebut akan keluar pada tab baru pelayar internet anda.
Cuba anda buat dulu. Senang je… :-)
Amacam? Mudah bukan? :-)
Beginilah caranya untuk melayari secara manual dengan cepat semua pautan yang kita nak layari. Jika anda ada 20-30 pautan nak dibuka hampir serentak, gunalah cara ini. Selebihnya, biar pelayar internet (browser) anda yang buat kerja untuk loading pautan tersebut di tab baru. Anda hanya perlu tunggu.
Jika sambungan internet anda laju, anda takkan tunggu lama untuk melayari 10-20 pautan tersebut. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment